درباره آتلیه کودک

عصر نوین، انسان، آموزش:

عصر ما عصر هجوم اطلاعات است. تولید علم و اطلاعات با شتاب شگفت انگیزی به پیش میرود. انسان امروز مقهور این گستردگی و شتاب زدگی است و سیطره آن بر زندگی انسان موضوعی غیر قابل انکار و حتی ناگزیر است. گذار از این عصر ضمن دست یابی بشر به آسودگی و تسهیل در بسیاری از جزئیات زندگی، آسیب های درون فردی و اجتماعی را نیز به همراه داشته است.

لذا آماده سازی و تجهیز کودکان مان، جهت جلوگیری از آسیب های جدی یورش سهمگین اطلاعات بی تردید از مهمترین وظایف هر سیستم آموزشی خواهد بود.

 

 

ضرورت هنر و تفکر خلاق:

خلاقیت دست یافتن به پاسخ یا رهیافتی جدید برای حل مسائل به وسیله ترکیب اندیشه ها و ایجاد پیوستگی بین موضوعات است.

زمانی که انسان دست به آفرینش میزند، یعنی تلاش دارد از تفکر و خلاقیت خود در ایجاد پدیده ای نو، برای ایجاد ارتباط با دیگران، خود درمانگری، تاثیر بر دیگران و یا ثبت اندیشه ها، احساسات و ادراک خود استفاده کند.

در این میان نقاشی به عنوان یک رسانه هنری و بی گمان جذاب ترین نوع گویش برای کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است.

کودکان امروز، نیازمند هنر و تفکر خلاق اند تا از این مهارت در آینده برای بهتر اندیشدن و یافتن راه حل های مناسب برای مشکلات شان استفاده نمایند. هنر خلاق به کودک می آموزد تا برای هر مشکلی به دنبال راه حلی مناسب، منطقی و مسئولانه باشد و از آن در کنار علوم طبیعی و انسانی برای داشتن یک زندگی سالم بهره بگیرد.

سایر علوم در پیوند با مهارت های هنری موجب بالندگی  و رشد کودکان مان می گردد. صاحب نظران معتقدند نباید، به هیچ وجه، تاثیر آموزش هنر در زندگی کودکان را کم رنگ و از آن بدتر بی رنگ نمود.

 

 

رویکردها و مولفه های آموزشی ما:

بدون شك آموزشگاه نقاشی پنجره بر آن است تا به وسیله هنر بتواند، کودکان امروز را مجهز به مهارت های فکری و هنری نماید. کودکان می توانند از هنر به مثابه ابزاری جهت برخورد خلاقانه، متفکرانه و مسئولانه با نیاز ها و مسائل پیش روی خود بهره گیرند.

 

 

سهم ما در تعلیم کودکان به هر اندازه که باشد، از نقطه نظر اهداف آموزشی مان بسیار حائز اهمیت است. ما در پی رشد خلاقیت، اعتماد به نفس و بالابردن قدرت تفکر و تمرکز در کودکان هستیم.

از این رو کوشیده ایم تا با بهره از روش های معاصر آموزش هنر نقاشی، دین خود را در مهیا سازی کودکان برای رویارویی با زندگی امروز و فردای شان، ادا کنیم.

مولفه های آموزشی ما با رویکرد «پرورش خلاقیت هنری »و روش های تفکر خلاقانه » در قالب سطوح آموزشی (یک و دو ) طراحی و تهیه شده است که در هر کدام از سطوح با توجه به میزان توانمندی و رشد کودکان خدمات آموزشی در اختیارشان قرار خواهد گرفت . بدیهی است رشد کودکان ارتباط مستقیم با توجه و علاقه مندی خود کودک و نیز همکاری و یاری والدین با مربیان دارد .

هنرجویان در این دوره ها چگونگی بکارگیری ابزاری چون مدادرنگی ، پاستل روغنی و گواش را بصورت مستقل و نیز ترکیبی خواهند آموخت .

و نیز جلساتی هماهنگ برای رشد قدرت خلاقه هنرجویان تنظیم شده که در کنار آموزش تکنیک ، نحوه تفکر و بیان خلاق را به آنها می آموزد .

هنرجویان از ۵ تا ۱۲ سال می توانند از این دوره های آموزشی بهره مند شوند .

 

 

آدرس
رشت، خیابان بیستون، روبروی موزه رشت، بالای کتابفروشی دیبا
تلفن تماس
۰۹۱۱۲۳۴۳۸۸۱
۰۹۱۱۷۱۹۳۸۸۱
۰۱۳۳۳۲۲۳۳۵۵
ساعات پاسخگویی
از ۹ صبح تا ۱ ظهر و ۴ عصر تا ۸ غروب

Google Map
لطفا کمی منتظر بمانید ...